Introductiedag

Waarom een introductiedag?

Op 29 oktober organiseren we voor de kinderen die zich hebben aangemeld een extra introductiedag. Op deze dag kunnen de kinderen kennis maken met zowel robotica als programmeren en natuurlijk met de begeleiders.

Robotica en programmeren lijken op elkaar. Bij robotica gaan we ook programmeren en bij de programmeerles gaan op de computer een robotje aansturen. Toch is er een verschil. Op deze dag kun je zelf ontdekken wat dat verschil is.

Blijkt op deze dag dat je toch niet de juiste keuze hebt gemaakt? Dan mag je wisselen van cursus!

Wat doen we op de Introductiedag?

Op de Introductiedag zullen we laten zien waar onze Legosets toe in staat zijn en welke uitdagingen we met onze robots aangaan in de cursus. We zijn benieuwd welke uitdagingen jij aan wil gaan tijdens de cursus robotica.

Ook zullen we aan de slag gaan met Scratch, we laten je zien hoe je van een standaard spelletje jouw eigen spel maakt. Of misschien bouw je wel een spel van de grond op. Ook hier vragen we welke uitdagingen jij aan wil gaan op de programmeer cursus.

We passen ons lessenpakket hierop aan, omdat we de lessen zo uitdagend, enthousiasmerend en leerzaam mogelijk willen maken.

Waar en wanneer?

De introductiedag vindt plaats op 29 oktober, van 10-12 uur

Locatie Hogelant college Amsterdam

Duinluststraat 20
1024 VK Amsterdam

Wat is het verschil tussen Robotica en Programmeren?

Dat is een goede vraag, die zelfs de CoderMinds niet makkelijk te beantwoorden vinden.

Robotica lijkt op Programmeren. Het bestaat voor een groot deel namelijk ook uit programmeren!
Het grote verschil is dat een robot in het echt moet werken en een code alleen op de computer, dit brengt veel uitdagingen met zich mee. Als je je robot naar voren stuurt, maar hij rijdt tegen een muur op, dan houdt je code daar geen rekening mee! Zo kan je robot heel ergens anders eindigen dan waar jij gepland had. Op de computer gebeurt dat niet zo snel. Bij robotica houden we ons ook bezig met de vorm en bouw van de robots.

Bij het programmeren gaan we veel verder in op de mogelijkheden van verschillende soorten programmeertalen en hun toepassingen. Toch gaan we bij programmeren niet alleen alles op het beeldscherm doen, maar maken we bijvoorbeeld een toetsenbord van bananen!